Osinbajo demands apology from Vanguard newspaper over Timi Frank’s FIRS N90bn allegation




Vice President Yemi Osinbajo has demanded an apology from Vanguard Newspapers over the publication of a report by a former spokesperson of the All Progressives Congress (APC), Timi Frank, alleging that Prof. Osinbajo received N90 billion from the Federal Inland Revenue Service (FIRS) for electioneering.

Whatapp NewsTelegram News

In a letter signed on Osinbajo’s behalf by lawyer Femi Falana and dated September 24, the Vice President requested the paper to immediately retract the “offensive and derogatory” publication and issue an apology.

The letter read: “Our client’s attention has been drawn to your highly libelous story entitled ‘N90bn FIRS election fund, Osinbanjo’s problem, not 2023 politics – Frank’ recklessly published in the Vanguard newspaper edition of September 23, 2019.

“In the story credited to one Comrade Timi Frank, your newspaper informed your large readership that our client’s travail ‘has nothing to do with 2023 but alleged mismanagement of about N90 Billion Naira (sic) released by the Federal Inland Revenue Inland Service (FIRS) to prosecute the last general elections in favour of the APC.’

“The false contextual background and specific untrue and defamatory statement include the following:

“‘The presidency discovered how Osinbajo allegedly mismanaged N90billion from the Federal Inland Revenue Service (FIRS).

“When confronted by the presidency, he confirmed to General Buhari that he indeed allegedly took N90billion from FIRS but it was used for the 2019 presidential election campaign in strategic states of the South-west.

“Gen Buhari asked for a breakdown of how the money was spent and he said he gave N11 billion to Lagos state APC leader but when the said national leader and one former APC chairman were invited for an explanation, it was confirmed that Osinbajo gave only N5billion and not N11billion to Lagos state.

“The cabal is asking to know how come they beat PDP in the South-west with less than 60,000 votes if the money was actually spent in the strategic states of the South-west as allegedly claimed.

“The activist insisted that if the information is true, Osinbajo must resign his position as Vice President, adding that such is akin to the characteristics of ‘yahoo boys.’”

“It is clear that the entire publication was a vicious, wicked and reckless ploy to impugn the reputation of our client and lower him in the estimation of right-thinking members of the public. Without any scintilla of evidence you deliberately gave the dubious impression that our client colluded with the Federal Inland Revenue Service to divert public funds to the tune of N90 billion to prosecute the 2019 general elections in the South west region.”

The letter also said that failure to comply with the requests within 24 hours of the receipt of the letter would result in legal actions against the newspaper.

Source: qed.ng

Spread the love



Whatapp News

Telegram News